Tematická oblast Digitalizace a data se zaměřuje na tři hlavní témata: efektivní správu a využívání dat, rozvoj digitalizace vedoucí ke zjednodušení, zrychlení a zefektivnění činnosti magistrátu a interní komunikace a k zjednodušení komunikace s občany, a na rozvíjení konceptu Smart City. Základem pro vytvoření předpokladů pro plnění těchto témat je vybudování stabilního a bezpečného prostředí ICT pro práci úřadu i občanů, zajištění jeho profesionálního provozování a řízeného rozvoje. Znamená to zajistit popis stávající architektury a následně definice zásad budování a rozvoje ICT, jeho správu a převzetí některých vymezených činností od externích dodavatelů, a to vše nejen pro potřeby Magistrátu města Kladna, ale i městem zřízených subjektů, jako školy, mateřské školy a ostatní městské společnosti. Oblast digitalizace a Smart projektů se také promítá do dalších tematických oblastí.

  • eGovernment se zabývá elektronizací výkonu veřejné správy. Jedná se o transformaci vnitřních a vnějších vztahů veřejné správy pomocí informačních a komunikačních technologií.
  • eGovernment (elektronická vláda) se vztahuje k využívání informačních a komunikačních technologií (IKT) ve veřejné správě a ve vztazích mezi vládou a občany. Jedná se o proces digitalizace a automatizace státní správy a poskytování veřejných služeb prostřednictvím online kanálů.
  • Cílem eGovernmentu je zefektivnit a zlepšit interakce mezi vládními institucemi a občany, podnikateli a dalšími zúčastněnými stranami. Služby eGovernmentu mohou zahrnovat online podání žádostí, placení daní, přístup k informacím, elektronickou komunikaci s úřady a další interakce.

  • Výhody eGovernmentu zahrnují snížení byrokracie, urychlení procesů, zvýšení transparentnosti, zvýšení dostupnosti služeb pro občany a podnikatele a zvýšení efektivity veřejné správy.

  • Celkově lze říci, že eGovernment je přechod od tradičních papírových a fyzických procesů k digitálnímu a elektronickému prostředí ve veřejné správě.
  • eGovernment zahrnuje implementaci informačních a komunikačních technologií (IKT) ve veřejné správě s cílem automatizovat procesy a poskytovat elektronické služby.
  • Technická infrastruktura eGovernmentu zahrnuje serverová centra, sítě, databáze, webové portály, elektronické formuláře, systémy pro elektronické podání a další technologické prvky.
  • Standardní protokoly a technologie, jako jsou webové služby (například SOAP nebo REST), protokoly pro bezpečnou komunikaci (například HTTPS nebo SSL/TLS) a formáty datových souborů (například XML nebo JSON), se používají pro výměnu informací mezi různými systémy.
  • eGovernment vyžaduje zabezpečení dat a ochranu osobních údajů. K tomu se používají šifrování, autentizace uživatelů, digitální certifikáty a další bezpečnostní opatření.
  • Pro správu elektronických služeb a informací se často využívají správcovské systémy obsahu (CMS) a správa identit a přístupu (IAM) pro správu uživatelských účtů a oprávnění.